2015. július 31., péntek

Boldog reménység

"Fölharsan az ÚR hangja a Sionról, mennydörög Jeruzsálemből, és megrendülnek az egek és a föld. De az ÚR lesz népének oltalma és Izráel fiainak erőssége! Akkor megtudjátok, hogy én vagyok az ÚR, a ti Istenetek, aki a Sionon lakozom, az én szent hegyemen. Akkor szent lesz Jeruzsálem, és idegenek többé nem vonulnak át rajta. Azon a napon majd must csordogál a hegyekről, és tej folyik a halmokról. Júda minden patakmedrében bőven folyik a víz. Forrás fakad az ÚR házából, és megöntözi a Sittím völgyét. Egyiptom pusztasággá lesz, Edóm pedig kietlen sivataggá a Júda fiain való erőszakosságáért, mert ártatlan vért ontottak földjükön. De Júdát örökké lakni fogják, Jeruzsálemet is nemzedékről nemzedékre. Megfizetek a vérontásért, amelyért még nem fizettem meg. Sion lesz az ÚR lakóhelye!" Jóel 3, 16-21

Az utolsó nap, az ítélet. Micsoda hatalom, micsoda rettegés, micsoda pokol. Ja nem, ez engem nem érint. Micsoda kegyelem, micsoda igazság, micsoda jutalom. A Mindenható megjutalmazza az Őneki élőket, megdicsőíti a Földön Őt dicsőítőket, megáldja az Őt áldókat. Örökkön örökké.  

Nagy titok megint: Isten cselekszik, Ő adja az Ő kegyelmét, ahogy az Ézsaiás 4-ben olvashatjuk: "Ha lemossa az Úr Sion leányainak undokságát, és tisztára mossa Jeruzsálem vérét az ítélet lelkével, a megégetés lelkével,"(Ézsaiás 4,3). 

Most akkor hogy is van ez? Hogy lehet tisztára mosni a bűnöket az ítélet lelkével? Úgy, hogy bizony a mi, a te és az én bűneim nagyon is valósak. Valakinek szenvednie kellett értük. Az Ő neve, aki elszenvedte ezeket: Jézus Krisztus. A mi örök megváltónk. Innen a szó, megváltó. Megváltott. Tisztára mosott. 

Nem azért várhatom az életem végét reményteljes örömmel, mert olyan jó vagyok. Mert annyi mindent letettem az asztalra, mert én, Kovács Pisti, olyan sok jót tettem. Dehogy is. Mert Krisztus meghalt értem is. Ez nem rólam szól. Isten Fia betöltötte az én szerepemet is a bitón, a vérsajtót megjárta a golgotán, "szenvedett egyszer a bűnökért, az igaz a nem igazakért, hogy minket Istenhez vezéreljen." 1 Péter 3,18. A megváltás nem érdem, hanem kegyelem. 

Így tudok jót tenni is. Mert Isten eszközként használ, így tudunk bizonyság lenni, megőrződve lenni a Szentségben életünk végéig. Tehát mikor Isten megtartja a hitben járókat, megőrzi a hitet megőrzőket, Krisztusra tekint, és úgy adja a Vigasztalót, az Ő csodálatos Szent Lelkét.  

Értitek tehát: Krisztus által vagyunk megmentve a haláltól, és a Szent Lélek által tartatunk meg a belé vetett hitben. Nincs itt más, csak Soli Deo Gloria. Egyedül Istené a Dicsőség. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése