2014. december 14., vasárnap

Árvaság-fiúság

''Tekints rám, és könyörülj rajtam, mert árva és szegény vagyok! Szívem szorongásai megsokasodtak, nyomorúságaimból szabadíts meg engem! Lásd meg szegénységemet és gyötrelmemet, bocsásd meg minden bűnömet!'' 25. Zsoltár, 16-18

''Mert akiket Isten Lelke vezérel, azok Isten fiai. Mert nem a szolgaság lelkét kaptátok, hogy ismét féljetek, hanem a fiúság Lelkét kaptátok, aki által azt kiáltjuk: Abbá, Atya! Maga a Lélek tesz bizonyságot a mi lelkünkkel együtt, hogy Isten gyermekei vagyunk.'' Római levél 8,14-16


Istenem, én árva vagyok. 
Nélküled a legárvább árva, 
Elveszetten magamba zárva,
Görcsben összeroskadok.

Bűneimet sírva sírom, 
Kegyelmedben bízva bízom,
Más esélyem nincs nekem,
Ó én édes Istenem.

''Jézusomra föltekintek a kereszt alatt,
Nincs szívemnek nyugodalma vétkeim miatt;
Ó, ne büntesd, Uram, azt kit megtört a bánat:
Szálljon reám irgalmadból béke, bocsánat!

Szent Fiadért, ki engemet vérén megváltott,
Hallgasd meg, ha bűnbánattal hozzád kiáltok!
Vigaszoddal térj kegyesen beteg szívemhez,
Hozzád térő gyermekednek, Atyám kegyelmezz!''

(ez utóbbi két versszak Szász Béla verse, és Kálmán Farkas dallamával a Református énekeskönyv 345. dicséreteként szokás énekelni)


Nem a családon múlik, hogy árva vagy-e vagy nem. Mert az vagy, csakhogy ezt meg kell látni, anélkül nem vágyódsz az Atya után, ha nem látod, mekkora szükséged van a bűnbocsánatra. Szükséged van a Mennyei Lelki Atyára.

És Őneki úgy tetszett, hogy választottainak Örök Fiúságot ad, trónra ülteti őket, keskeny, de végül győzedelmes utat ad nekik, vigyáz rájuk, és Szereti őket. Krisztusért így vagyunk elveszíthetetlen kegyelemben, örök szövetségben, mindenkori megőrzésben, és békességben, atyai viszonyban a Mindenhatóval. Bűneink eltöröltetnek, pedig vétekben születtünk, és mindenünk megromlott, nincs bennünk semmi jó, de könnyeink felszáradnak, eltűnik a fájdalom és a sóhaj. Szeretet van.

''Mert így szól a magasságos és felséges, aki örökké él, és akinek szent a neve: Magasságban és szentségben lakom, de a megtörttel és alázatos szívűvel is, hogy megelevenítsem az alázatosok lelkét, és megelevenítsem a megtörtek szívét.'' Ézsaiás 57,15

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése