2016. március 13., vasárnap

Hogy örömünk beteljék

''Ha énbennem maradtok, és az én beszédeim bennetek maradnak, kérjetek, amit csak akartok, és megadatik nektek. Abban dicsőíttetik meg az én Atyám, hogy sok gyümölcsöt teremtek, és a tanítványaim lesztek. Amint az Atya szeretett engem, én is úgy szerettelek titeket. Maradjatok meg az én szeretetemben! Ha az én parancsolataimat megtartjátok, megmaradtok az én szeretetemben, amint én is megtartottam az én Atyám parancsolatait, és megmaradok az ő szeretetében. Ezeket mondtam nektek, hogy az örömöm bennetek legyen, és a ti örömötök beteljék.'' János 15,7-11

Adósság pótlás, mégpedig jó nagy. Mármint az adósság, a pótlása pedig folyamatban. Egy teljes hónapja nem jelentkeztem, most viszont írok.

Megmondom őszintén, megakadtam. írtam az ApCseles témához, de nem jöttek a szavak, csak erőltettem, de azt nem akartam kitenni. Viszont János evangéliumát veszem az egyéni csendességemben, és nagyon-nagyon jó. Egy-egy verssel, csak egy mondattal el lehet tölteni fél órákat, körüljárni, gondolkodni róla, elmélyedni benne. Nem véletlenül szerelmesek sokan ebbe az evangéliumba.


Van ebben az Igerészben egy lehetőség. Pontosabban egy ajándék. Krisztus és az atya kapcsolatát élhetjük meg a saját életünkben. Szeretetben, lelki gyümölcsök termésében, örömben.

De hogyan? Ha engedelmeskedünk Istennek. 
Elképesztően fontos. Istennel járni nem egy érzés. Hogy voltam például egy Hillsong-koncerten, és tök jó buli volt, akkor én már kapcsolatban vagyok Istennel. Dehogy is. 

Engedelmesség. Mit jelent ez? Szembe menni a világgal. Meghalni a világnak, és élni Krisztusnak. Ez a Keresztyén élet. Az Ige következetes alkalmazása a kis és nagy dolgokban. Ez a parancsolatot megtartása, és a megmaradás Krisztus szeretetében.

Ez a hit. Mikor Isten, Jézus Krisztus nagyobb, mint a világ. Mikor az Ő követése fontosabb például annál, hogyha választani kell, hogy legyen valakid. Vagy, hogy megfeleljek a környezet elvárásainak adott esetben. Isten az első. Krisztusnak is Isten volt az első, legyen nekünk is az, Krisztus által. És így megtapasztaljuk, hogy hogyan hallgattatnak meg az imáink, hogyan szeret minket Isten mindenkor, hogy mekkora öröm van Krisztusban. Induljunk el a jó úton! Vagy ha letévedtünk róla, térjünk vissza rá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése