2014. október 1., szerda

Az odaszánás

''Kérlek azért titeket, testvéreim, az Isten irgalmasságára, hogy okos istentiszteletként szánjátok oda magatokat élő, szent, Istennek tetsző áldozatul, és ne igazodjatok e világhoz, hanem változzatok meg értelmetek megújulásával, hogy megítélhessétek, mi az Isten akarata, mi az, ami jó, ami neki tetsző és tökéletes.'' Római levél 12,1-2

''Írtam nektek, gyermekek, mert ismeritek az Atyát. Írtam nektek, apák, mert ismeritek azt, aki kezdettől fogva van. Írtam nektek, ifjak, mert erősek vagytok, Isten igéje megmarad bennetek, és legyőztétek a gonoszt. Ne szeressétek a világot, se azt, ami a világban van. Ha valaki szereti a világot, abban nincs meg az Atya szeretete.'' I János 1,14-15

Érted? Tök jó! Hiszed? Tök jó! Akkor éld meg!

A gyömölcseiről ismerszik meg a fa. Nem a terveiről, nem az elhatározásairól, a gyümölcseiről. Ez az odaszánás.

Odaszánod az életed? A mindennapi döntéseidben szerepet játszik, sőt, döntő fontosságú az, hogy mit akar az Úr? Nálad az? Ha mindenki lop, te is lopsz? Ha mindenki csal, te is csalsz, nehogy megszóljanak? Hol a hited? Van egyáltalán hited? Érted egyáltalán ezt a szót igazán?
A hit cselekedetek nélkül halott.

Mindent betartottam, mondja a gazdag ifjú. Akkor mindenedet oszd szét a szegények között, mondja Krisztus. És a gazdag ifjú szomorúan elvonult, mert nagy vagyona volt. (Máté 19) Nem tudta letenni az Úr lába elé a pénzt. Te letetted már az Úr lába elé az életed?

Vagy inkább még hátrafelé tekingetsz, h ott még van valami, ott felejtettem valamit. Megyek én, nagyon tetszik amit írsz, csak még azért ezt az egy helyzetet, még inkább nem, majd ha megöregszem, majd ha megéltem mindent, majd, ha rendbe raktam az életem, odamegyek. Én ezt értem is, már mióta tudom ezeket, hiszem is, de azért ez nem ilyen egyszerű. Jobb nem összekeverni a spiritualitást, és a való világot. Hinni a templomban kell. Az a helye az ilyen dolgoknak.

Visszatekint, és szereti a világot. Majdnem ráveszel, hogy én is keresztyén legyek, mondja Agrippa Pálnak az ApCsel 26-ban. Az a majdnem az pontosan egyenlő a pokollal. Csak hogy tisztázzuk.

Ha a dumád nagy, ha nyolcezerszer elolvastad már blogomat, sőt tízezerszer a Bibliát, de nem jársz Krisztussal, nem éled a Igét, elveszel. Elveszel. Örökre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése